ציוד להדפסת DTF

ציוד להדפסת DTF:

במידה ותרצו להתחיל ולהדפיס בשיטת DTF ישנם כמה הכנות וציוד אותו תצטרכו לרכוש. במאמר זה נפרט את הציוד הנדרש ונחלק:

 תוכנות עיצוב גרפי:

על מנת להכין את הגרפיקה יהיה עדיף להשתמש בתוכנה מקצועית שתוכל להפיק גרפיקה יחד עם שכבת רקע. בנוסף יש צורך בתוכנת RIP שתוכל להמיר את הקובץ גרפיקה לפורמט שהמדפסת תוכל להבין.

בנוסף יש צורך בפרופיל צבע שיוכל להפיק את צבעי ההדפסה הנראים במסך בצורה מיטבית.

 

פילם פוליאסטר

עיקר ההדפסה מתבצע על גיליונות פוליאסטר המגיעים בצורת גלילים או גיליונות חתוכים.

אבקת דבק

אבקת DTF להדפסה הינה אבקת דבק נמסה בצבע לבן או שחור. אבקה זו אחראית לקשירת הפיגמנט הצבעוני לסיבי הבד. האבקה צריכה לכסות את כל פני ההדפס האמור לעבור לבד. אבקת דבק שחורה מיועדת בעיקר להדפסה על בדים כהים שעלול להיות בהם מצב של עליית צבע, ולכן אבקה זו נחשבת אטומה יותר לצבע הבגד.

דיו ייעודי להדפסת DTF 

דיו מותאם הינו רכיב חשוב בהדפסת DTF. דיו להדפסת DTF מכיל פיגמנטים של צבע חזק ואיכותי בגוונים של צהוב, שחור, לבן, ציאן ומגנטה. חשוב לדעת כי לדיו הלבן משמעות גבוהה מכיוון שעליו ממודפסת התמונה הצבעונית.

מערכת לפיזור אבקה וייבוש

במערכות הדפסה מסחריות (בניגוד למדפסות ביתיות שעברו הסבה להדפסת DTF), מלבד המדפסת קיימת יחידה נוספת המרכיבה את מערכת ההדפסה, ויחידה זו מכילה את מערכת פיזור האבקה. בנוסף מצוידת המערכת גם במנער (שייקר) שתפקידו לנער את שאריות האבקה מהפילם המודפס על מנת למנוע לכלוך שנובע משאריות אבקת הדבק לDTF .

עוד מרכיב הקיים ביחידת פיזור האבקה הוא תנור מובנה שתפקידו לייבש את הדיו ולהמיס את האבקה בכדי שתכסה בצורה מושלמת את הצבע. על פי רוב קיים גם מסוע או יחידת גלילה שתפקידה למשוך את הפילם לתוך התנור ולגלגל אותו לאחר סיום ההדפסה.

 

מכבש חום

העברת ההדפס אל החולצה או הבד נעשית על ידי מכבש חום המחמם את אבקת הדבק ובכך מאפשר לה להידבק אל הבד. חימום זה נעשה בלחץ על מנת ליצור הדבקה מושלמת.



אז על מה דיברנו?